Hoogeveen

In Hoogeveen hebben we de snelheid van treinen verhoogd en het station gemoderniseerd. Hoe? Door een bestaande, krappe spoorboog te transformeren! Treinen rijden nu sneller en vaker tussen Zwolle en Groningen. Een knap staaltje werk van VolkerRail waar we trots op zijn. 

PHS Westhaven

Bij PHS Westhaven hebben we groots gedacht! Om de groei van reizigers en goederen mogelijk te maken, hebben we ervoor gezorgd dat er meer treinen kunnen rijden op drukke trajecten. Maar als de treinen niet rijden, moeten ze toch ergens staan. Dus hebben we het opstelterrein in het Westelijk Havengebied flink uitgebreid! Nu kunnen er wel 110 extra reizigerswagons terecht. 

Lightrail & Industrie

Roseknoop is een belangrijk kruispunt in Rotterdam. Tienduizenden auto’s, trams, bussen, scooters, fietsers en voetgangers komen hier elke dag langs. VolkerRail heeft hier het tramspoor en de bovenleiding vernieuwd. Hierdoor kunnen de reizigers weer veilig met de tram reizen door stad!

PGO-gebied

Een PGO-gebied is een prestatiegericht onderhoudsgebied. Dat betekent dat we in het hele gebied de dwarsliggers, wissels, kabels, leidingen en de seinen goed onderhouden. Door in te schatten wanneer er werkzaamheden nodig zijn en die op tijd te plannen houden wij het spoor in topconditie voor ProRail. Er zijn maar 4 aannemers die zo’n onderhoudscontract mogen uitvoeren. Wij zijn er trots op dat VolkerRail er daar een van is.

Materieeldienst

Bij VolkerRail beschikken wij over onze eigen materieeldienst. We hebben onze eigen (elektrische) locomotieven, stopmachines, spoorkranen én meettrein. In onze werkplaats in Dordrecht worden al deze machines ook onderhouden, nagekeken en gerepareerd. Dit doen wij niet alleen voor onszelf, maar ook voor andere organisaties. Een bijzonder onderdeel van VolkerRail!

Bouw jij jouw toekomst op het spoor met VolkerRail? 

Meer weten? Volg ons!