img1

‘En als hetgeen dat ik gebouwd heb uiteindelijk perfect werkt, dan ben ik daar trots op’

André, systeembeheerder 

André werkt al vanaf 2006 bij VolkerWessels en sinds begin 2022 is hij onderdeel van het Workspace & System Management team van VolkerWessels ITBV. En met veel plezier, zo zegt hij zelf. 

“Ik werk zeker met veel plezier bij VolkerWessels ITBV. Wat ik merk is dat bij ITBV echt gekeken wordt naar je ambities en of dit past bij een van de taken binnen ITBV. Op die manier worden mensen in hun kracht gezet. Je krijgt daardoor blije medewerkers en tevreden klanten. Op het moment dat ik werk mag doen dat ik leuk vind, word ik productiever en haal ik daar energie uit.”

Korte lijntjes en interactie
Samen met zijn collega’s van Workspace & System Management is André verantwoordelijk voor de digitale werkplekken binnen VolkerWessels. “Ik neem software- en OS Deployment voor mijn rekening. Wanneer een laptop van de leverancier komt, wordt deze ingespoeld en voorzien van de juiste software. Dat hele proces bouw en automatiseer ik. Ik werk nauw samen met zijn collega’s van het Workspace team. Als het specialistische zaken zijn dan komen ze bij mij terecht. Wat betreft kennisdelen zijn het korte lijntjes, er is veel interactie. Ik heb veel contact met de applicatieteams van de verschillende divisies binnen VolkerWessels. Omdat ik voor hen de software packages maak, werken we veel samen. Dit geldt ook voor database- en ERP-systemen. Applicatieteams leveren de clientsoftware die wij dan packagen zodat het op de clients kan landen. Uiteindelijk bouwen wij het en gaat het na goedkeuring naar productie.” 

Elke dag is anders
“’s Morgens kijk ik als eerste wat op mijn naam staat. Dan weet ik wie ik moet bellen, of ik mee moet kijken bij verstoringen, eerst onderzoek moet doen of het meteen kan oplossen. Als dit klaar is, bekijk ik de administratieve handelingen die nog gedaan moeten worden. 

Ik werk met een ITSM programma, dat is de werkvoorraad. Daar zitten de incidenten en de administratieve wijzigingen. Daarnaast heb je problems, dat zijn over het algemeen inplanbare werkzaamheden. En je hebt taken die in de sprint gezet zijn, daar bekijken we wat we in changes kunnen meenemen, om in vier weken te kunnen afhandelen.

Het maakt voor mijn werk niet uit waar ik zit. Als ik een laptop en een telefoon heb kan ik mijn werk doen. Op het moment dat het een locatiegebonden probleem is, gaat een collega van Werkplekbeheer de situatie op de locatie bekijken. Zolang wij op afstand bij de machines kunnen komen, kunnen wij onder water alle support verlenen die nodig is. Voor het sociale aspect is het natuurlijk belangrijk om op kantoor te zijn. Je maakt makkelijker een praatje en we hebben lol met elkaar.”

‘Als mensen enthousiast zijn, daar doe ik het voor’
"Wat ik heel leuk vind, als iets wat complexer is en het niet gelijk lukt. Dat ik research moet doen. En als hetgeen dat ik gebouwd heb uiteindelijk perfect werkt, dan ben ik daar trots op. Laatst moesten we bijvoorbeeld de branding aanpassen omdat heel VolkerWessels een nieuwe huisstijl kreeg. Dan moet je de omgeving van het software center aanpassen en uiteindelijk staat er iets moois. En als mensen dan enthousiast zijn, daar doe ik het voor.”

Ontwikkelingskansen
“Binnen ons team is grote betrokkenheid. Dat geldt trouwens voor heel ITBV. Wat ik leuk vind is dat je gewoon van de algemeen directeur met je verjaardag een telefoontje of  Whatsapps krijgt met felicitaties. Tuurlijk, het zijn kleine dingetjes, maar het gebeurt wel. Ik vind de sfeer heel goed en ook de mogelijkheden om je te ontwikkelen zijn volop aanwezig. Straks heb ik weer een training over Azure Virtual Desktop. Ik wil weten hoe die methodiek werkt. Alle ontwikkelingen in de markt, daar ontwikkel ik me in mee. Ook voor Intune beheer heb ik een training gevolgd. En omdat ik er gelijk mee aan de slag kan, verwatert het ook niet.

Weet je… ik heb gewoon een leuke baan en fijne collega’s. Binnenkort hebben we weer een teamuitje, dat vind ik ook heel leuk. Let’s have some fun!” 
​​​​

'Zolang wij op afstand bij de machines kunnen komen, kunnen we alle support verlenen die nodig is.'