Ik leer in de praktijk elke dag bij. Ik vind het superleuk om hier te werken, dat ik die kans heb gekregen vind ik heel fijn.

Twan - Servicedeskmedewerker

ITBV

Ik leer in de praktijk elke dag bij. Ik vind het superleuk om hier te werken, dat ik die kans heb gekregen vind ik heel fijn.

Twan - Servicedeskmedewerker

ITBV

Twan Blaauw werkt als servicedeskmedewerker bij VolkerWessels ITBV. Omdat Twan een visuele beperking heeft, was het voor hem lastiger een baan te vinden die past bij zijn opleiding en interesses. Via VolkerWessels Inclusief is dat gelukt en daar zijn Twan én VolkerWessels erg blij mee. 

VolkerWessels Inclusief is het interne werk-leerbedrijf van VolkerWessels en helpt mensen die wat extra hulp nodig hebben om een plek in te nemen op de arbeidsmarkt.  

Talentcoach 

'Voordat ik bij VolkerWessels ITBV kwam, werkte ik bij een groot klantcontactcentrum. Ik raakte werkloos. Mijn contactpersoon van het UWV zag een vacature voorbijkomen van een ander VolkerWessels bedrijf. Daar heb ik contact mee opgenomen, maar daar ben ik toen niet aangenomen. Omdat de directeur van VolkerWessels Inclusief dat jammer vond, heeft zij verder gezocht naar een andere openstaande vacature die bij mij zou passen. En dat was bij ITBV.  Ik ben toen op gesprek gegaan bij de talentcoach van VolkerWessels ITBV, dat was superleuk. Daarna had ik nog een gesprek met de directeur, ook die was enthousiast. Zo ben ik hier terechtgekomen.' 

'Ik leer elke dag bij' 

'Klantencontacten zijn niet nieuw voor mij, IT wel. Bij ITBV kan ik stapsgewijs leren wat het allemaal inhoudt. Een paar jaar geleden heb ik wel een IT-opleiding gedaan maar ik had nog nooit in de IT gewerkt. Nu leer ik in de praktijk elke dag bij. En dat is het mooie aan VolkerWessels, het is onwijs groot, en daardoor zijn er veel verschillende vragen. Hier valt zoveel te leren. Ik kende VolkerWessels wel als bouwbedrijf maar niet de interne IT-organisatie. Van tevoren had ik niet gedacht dat bij bouw zoveel techniek komt kijken.' 

Zelfde werkplek, andere software 

Twan werkt vijf dagen van zes uur. Dat is een bewuste keuze. Door zijn visuele handicap is het vermoeiend om heel lang geconcentreerd achter een scherm te zitten. 'Op een gegeven moment zijn mijn ogen te vermoeid en ga ik fouten maken. Mijn werkplek is niet anders dan die van mijn collega’s. De enige aanpassing die ik heb is vergrotingssoftware, daardoor kan ik gewoon mijn werk doen. Ik kan ook mijn collega’s laten meekijken omdat het heel snel kan uitzoomen. De band met mijn collega’s is goed, we hebben leuk contact met elkaar.' 

'Ik word blij van complimentjes' 

'Mijn werkdag begint rond acht uur. Ik log eerst in met een bakje koffie, daarna zit ik samen met mijn collega’s vier uur aan de telefoon. Wij worden gebeld door eindgebruikers die bijvoorbeeld niet kunnen printen of inloggen. Als we iets niet direct kunnen oplossen, zetten we het door naar een werkplekbeheerder. Wij krijgen zowel telefonisch als via het ICT-portaal meldingen binnen. Als ik een ingewikkelde casus heb gehad, die ik heb opgelost en de gebruiker is daar blij mee, dan vind ik dat fijn. Ik word blij van complimentjes als ik iets goed heb gedaan. Dat is een gevoel dat ik mee naar huis neem en ook waarmee ik naar mijn werk ga.' 

Doorgroeien 

'Ik heb elke week een gesprek met mijn leidinggevende, samen kijken we dan hoe het met me gaat. Ik trek aan de bel als ik ergens tegenaan loop.  Iedereen van mijn team heeft een weekgesprek, zodat je weet waar je aan kan werken, wat je verbeterpunten zijn. We worden zeker niet in het diepe gegooid en dat is prettig. Als ik wil kan ik ook doorleren. Stel dat ik over twee jaar zeg, de Servicedesk heb ik eigenlijk wel gezien, ik wil doorgroeien naar bijvoorbeeld systeembeheer, applicatiebeheer, gebruikersbeheer of werkplekbeheer, dan zijn daar intern zeker mogelijkheden voor.  

Binnenkort heb ik mijn eerste ambitiegesprek met mijn talentcoach. Dan gaan we samen kijken waar ik me verder wil ontwikkelen. Ik vind het superleuk om hier te werken, dat ik de kans heb gekregen vind ik heel fijn. Wat ik ook fijn vind is dat ik elke dag nieuwe dingen bijleer.' 

  

-- 

VolkerWessels Inclusief 

VolkerWessels Inclusief is het interne werk-leerbedrijf van VolkerWessels. Wij begeleiden mensen die wat extra hulp nodig hebben om een plek in te nemen op de arbeidsmarkt.  

VolkerWessels Inclusief werkt nauw samen met de verschillende werkmaatschappijen binnen het VolkerWessels concern, maar ook met gemeenten, UWV, Springplank en andere maatschappelijke middenvelders. 

Wil je meer weten over VolkerWessels Inclusief? Kijk op de website VolkerWessels Inclusief. 

 

Volg ons op

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?

Maak een JobAlert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!